A LSH Készházak Zrt. által üzemeltetett webes felületek Felhasználási Feltételei és webáruházának Vásárlási feltételei (Általános Szerződési Feltételek)

Kérünk mindenkit, amennyiben vásárlója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el a lentebb közreadott felhasználási és szerződési feltételeinket. A webáruházból történő vásárlás kizárólag abban az esetben lehetséges, amennyiben azokkal egyetért és az arra rendelt jelölőnégyzet bepipálásával azokat előzetesen elfogadta a megrendelése leadása előtt.

  1. I)Weboldal Felhasználási Feltételei és a vásárlói véleményekre vonatkozó moderálási szabályaink
    1. 1.1.A webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai lehetőségeinek, sajátosságainak és korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk, hogy használjon vírus- és spyware-védelmi szoftvereket friss adatbázissal, és mindenkor telepítse az operációs rendszer és a böngészője aktuális biztonsági frissítéseit.
    2. 1.2.Ajánlott HTML 5 szabványnak megfelelnek: Chrome 35, Mozilla Firefox 30, Microsoft Edge 90 és ezen böngészők frissebb változatai. Más böngészőkön a webshop nem feltétlenül tud korrekt működést garantálni.
    3. 1.3.Kereskedő – a szándékos károkozás kivételével – nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.Vásárló a webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Kereskedő az irányadó jogszabályok által megengedett mértékig kizárja felelősségét a használat során felmerülő, illetve a vásárolt termékekkel okozott vagyoni és nem vagyoni eredetű károkért. A Kereskedő nem felelős a honlap használói által tanúsított magatartásokért.
    4. 1.4.A Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a webshop használata során termékhez kapcsolódó, a webshop által tárolt hozzászólásaiban kifejtett véleményéért is, amely véleménynek valósnak kell lennie. Amennyiben a Vásárló megsérti a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket, úgy a Szolgáltató jogosult figyelmeztetést küldeni részére, vagy súlyos szerződésszegés esetében a Vásárló felhasználói fiókját felfüggeszteni vagy törölni, időlegesen vagy véglegesen megszüntetni a honlaphoz való hozzáférését, megakadályozni a Vásárló IP címét használó eszközök Honlaphoz történő csatlakozását.
    5. 1.5.A megrendelés leadásakor ügyeljen, hogy a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot helyesen adja meg. A Kereskedőt a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért felelősség nem terheli.
    6. 1.6.A webshopot megjelenítő szolgáltatói honlap egésze – beleértve a képek, szövegek, design – mind a Szolgáltató tulajdonát képezik, amik szerzői jogvédelem alatt állnak. A webshopból, ill. honlapról történő részleges, vagy teljes másolás csak a Szolgáltató írásbeli hozzájárulásával történhet. Tilos a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi név vagy védjegy bármilyen célú használata, hasznosítása.
    7. 1.7.A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk (Email: hello@lapraszerelthaz.hu ; Telefon: +36 1 677 7227; Levelezési cím: LSH Készházak Zrt. 2461 Tárnok, Egyenlőség utca 43) rendelkezésére áll.
    8. 1.8.Ha problémája merülne fel az ügyfélszolgálattal kapcsolatban, írjon nekünk a hello@lapraszerelthaz.hu-ra, soron kívül kivizsgáljuk a panaszát.
    9. 1.9.Tárhelyszolgáltató adatai, a weboldal műszaki üzemeltetése: tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy adataik kezelését webtárhely-szolgáltatóként a Rackforest Kft. (székhely és postacím: H-1108 – Budapest –Kozma u. 2.; tel.: +36 70 398 1166; email: info@rackforest.hu) üzemelteti az MTA SZTAKI BIX budapesti szerverközpontban.

A webáruházban rögzített megrendelési adatok tárolása tehát helyileg Magyarországon belül, Budapesten történik.

    1. 1.10.Szolgáltató a vásárlói véleményének közzétételére vonatkozó moderálási szabályokat, mint a honlapon megjelenő vélemények moderálására vonatkozó szabályokat az alábbiak szerint rögzíti:
  1. a)A honlapunk moderált – ez azt jelenti, hogy bár alapelvként minden Vásárlónk véleménye és hozzászólása megjelenhet, a közzétételnek vannak morális, ízlésbeli és technikai korlátai. A moderálás azt jelenti, hogy a moderátornak joga van egyes hozzászólásokat kitörölni, indokolt esetben, de nem válogatjuk ki az alapelveink betartásával megfogalmazott (kulturált, normális hangvételű) kritikát megjelenítő véleményeket, vagyis a pozitív és negatv fogyasztói értékeléseket ugyanúgy közreadjuk. A moderátor nem saját értékítélete alapján, hanem az előre lefektetett és lentebb bemutatott alapelvek alapján dönt az értékelések, hozzászólások megjelenítéséről, tartalmuk egy részének indokolt elhagyásáról. A moderátor elsősorban nem a hozzászólásban képviselt vélemény helyes voltát hivatott mérlegelni. Mérlegelnie kell viszont a hozzászólás hangnemét, a hozzászólás esetlegesen jogsértő vagy törvénysértésre buzdító voltát.
  2. b)Kérjük, minden Vásárlónk igyekezzen olyan hozzászólásokra szorítkozni, melyek egy honlapra valóak és a fogyasztói vélemény legyen valós, a tőlünk vásárolt termékre vagy ránk, szolgáltatásainkra vonatkozzon. Kérjük, hogy véleménye megadásakor tartsa be a következő alapelveket:
  • –Nem szabad sem másik felhasználó, sem bármely más ember személyiségi jogait megsérteni.
  • –Nem megengedett a csúnya beszéd, a káromkodás.
  • –Nem megengedett egyes embercsoportok szidása, kifigurázása.
  • –Nem szabad az alkotmányos rendet vagy törvényeket megsértő hozzászólást közzétenni.
  • –Nem szabad más felhasználó vagy bármely közéleti szereplő nevével egyező vagy azzal könnyen összetéveszthető nicket választani. Az ilyen nevekkel szereplő hozzászólásokat töröljük. Természetesen mindenki írhat a saját polgári nevén.

A honlap szabályait technikai értelemben is meg lehet sérteni. A moderátornak joga van a szándékos rombolásra utaló jegyeket magán hordozó hozzászólásokat (pl. túl nagy file csatolása, programok csatolása, túl hosszú hozzászólás, egy hozzászólás többször való elküldése stb.) törölni.

  1. c)A moderálási alapelveinkbe ütköző hozzászólásokat figyelmeztetés és további indoklás nélkül töröljük. A honlapon megjelenő hozzászólások csak személyes használatra nyomtathatók, tölthetők le, illetve terjeszthetők.
  1. II)ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK („ÁSZF” – VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK)
  1. 1.Bevezető rendelkezések
    1. 1.1.Az LSH Készházak Zrt. (a továbbiakban: Szolgáltató, Kereskedő) a jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza az online kereskedelmi weboldalain (a továbbiakban: weboldal, webáruház) nyújtott szolgáltatással, termékértékesítéssel és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő vagy lépni kívánó személy (a továbbiakban: Vásárló) jogait, kötelezettségeit és egyéb, a webáruház szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket. A webáruházon keresztül a Szolgáltató fogyasztónak és fogyasztónak nem minősülő Vásárlókat is kiszolgál. A megkötött szerződés nyelve magyar, arra a magyar jog rendelkezései irányadóak és a szerződés a Vásárló személyétől függően fogyasztói szerződésnek minősülhet. Szolgáltató és a Vásárló adásvételi szerződést kötnek, Szolgáltató létrejött szerződést nem iktatja, de megküldi azt a fogyasztónak a teljesítés visszaigazolásakor, ill. a jelen ÁSZF lementhető, kinyomtatható Szolgáltató … weboldalán. Szolgáltató nem vetette alá magát magatartási kódenek.
    2. 1.2.Jelen webáruházban, a rendelések leadásával és teljesítésük visszaigazolásával létrejövő fogyasztói szerződésben, illetve a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.
    3. 1.3.Kereskedő és a fogyasztónak minősülő vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés a 45/2014(II.26)Kormányrendelet alapján “Üzlethelyiségen kívül, illetve távollévők között kötött szerződés”-nek minősül, nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, az nem kerül iktatásra és későbbiekben papír alapon nem áll rendelkezésre, de a fogyasztónak a teljesítés-visszaigazolást taralmazó e-mail levélben megküldésre kerül, ill. a mindenkor hatályos ÁSZF szövege weboldalunkról letölthető, kinyomtatható. Felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy a webáruházban leadott megrendeléssel a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik.
    4. 1.4.Értelmező rendelkezések:
  1. a) Fogyasztónak minősül a Vásárló, amennyiben szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
  2. b) Vállalkozásnak minősül a Vásárló, amennyiben a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;
  3. c) „Jogszabály” említésekor a mindenkori hatályos és irányadó magyar és EU jogszabályokat értjük.
  1. 2.Szolgáltató adatai
    1. 2.1.Webáruházunk szolgáltatásait az alábbi vállalkozás (Kereskedő, Szolgáltató) biztosítja:

LSH Készházak Zrt.

Postacím: 2461 Tárnok, Egyenlőség utca 43

Cégjegyzékszám: 13 10 042238, Nyilvántartja a Fővárosi Cégbíróság

Adószám: 27426933-2-13

Telefonos nyitvatartás: Hétfő-Péntek 9.00-16.00 óráig

Email: hello@lapraszerelthaz.hu

Telefon: +36 1 677 7227

Kereskedő fő tevékenységi köre jelen webáruház kapcsán: Csomagküldő, internetes kiskereskedelem (4791’08).

Mellékkereskedők / DROPSHIP partnerek

Kereskedő jogosult mellékkereskedő partnert igénybe venni, akire ugyan azok a jogok és kötelezettségek vonatkoznak mint a Kereskedőre. A mellékkereskedő / DROPSHIP partner közvetlenül szállítja be a weboldalon a felhasználók által megvásárolt terméket a kereskedő raktárába, aki innen szolgálja ki a vásárlókat. A szerződött mellékkereskedők / DROPSHIP partnerek listáját az adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza.

SEBESTYÉN ANNAMÁRIA EV.

Magyarország, 2030, Érd, Othelló Utca 43.

ADÓSZÁM: 41884889-1-33

BANKSZÁMLASZÁM: 11742582-21457294

BANK NEVE: OTP

    1. 2.2.Webáruházunk a termékeit elsődlegesen a 45/2014. (II.26) Kormányrendeletben, illetve a 2013.V. tv (új Ptk.) 8:1.§(1) 3. pontja szerint “fogyasztó”-nak minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) részére kívánja értékesíteni. A továbbiakban a Fogyasztó még “Vásárló” vagy mint “Felhasználó”, míg Kereskedő és Fogyasztó együttesen “Felek” megnevezés alatt szerepelhet. A Vásárló köteles valós adatokat megadni annak kapcsán, hogy fogyasztóként vagy vállalkozásként kíván a Szolgáltatóval szerződni és tőle terméket vásárolni. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy amennyiben kiderül a Vásárlóról, hogy bár fogyasztónak nyilatkozta magát a megrendelési folyamat elején, de valójában kereskedelmi cég, akkor a vele tévedésből megkötött szerződést a Szolgáltató bíróságon megtámadhassa, illetőleg a csalárd módon eljáró féllel szemben kártérítést is követelhessen.
  1. 3.Árak
    1. 3.1.A Webáruházban megjelenített árak fogyasztói árak, bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a termékek össz-árából és a szállítási díjból tevődik össze. Jelen weboldalon az árak feltüntetése Ft pénznemben történik, a webshop vastag betűvel jelzi az árakat. A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre.
    2. 3.2.Vásárlóink – a termékek jelen webáruházban történő megvásárlásához – számlázási adatait és szállítási címét rögzítenünk kell.
    3. 3.3.A már kiállított számlát módosítani csak adminisztrációs díj ellenében tudjuk, amelynek díja 3.000 Ft (bruttó, 27% áfát tartalmaz). Amennyiben a vásárló az ÁSZF-ben foglaltak ellenére valamilyen oknál fogva nem kapja meg a számlát legkésőbb a termék kiküldésével egyidejűleg, számla iránti igényét a a hello@lapraszerelthaz.hu email címen vagy a +36 1 677 7227 telefonszámon jelezheti felénk.
    4. 3.4.A vételár a termék adatlapon, a kiválasztott termék megadott jellemzővel meghatározott feltüntetett ár, vagyis az adott árucikk bruttó (Áfa-t is tartalmazó (27%)) vételára, amely a szállítási díjat nem tartalmazza.
    5. 3.5.Termékeink vételára mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely bruttó ár, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
    6. 3.6.A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Kereskedő fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, de a módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. A termékek vételárai biztosan nem változnak az adott fogyasztó számára, a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban.
    7. 3.7.Amennyiben a Kereskedő minden gondossága ellenére elírt, hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Kereskedő nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó indoklás nélkül elállhat vásárlási szándékától.
    8. 3.8.Amennyiben megrendeléséből valamely termék belátható időn belül nincsen raktáron, arról tájékoztatjuk és ha továbbra is fenntartja megrendelését az adott termékre, azt utólag küldjük ki esetileg díjmentes szállítással, a megadott szállítási címre. Vásárlónak csak az utólagosan megküldött termék árát kell kifizetni a leegyeztetett fizetési móddal.
  2. 4.Szállítási feltételek
    1. 4.1.Külföldi szállításra nincs lehetőség. Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak.
    2. 4.2.Kereskedő köteles személyes átvételre biztosítani, vagy szállítószolgálat útján a Vásárló által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Kereskedő köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot a Vásárlóval a továbbiak egyeztetése érdekében.
    3. 4.3.A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Kereskedő tulajdonában marad.
    4. 4.4.A szállítási díjat is tartalmazó számlát emailben küldjük meg, e-számla formájában, a csomag futárszolgálatnak történő átadásakor. Jelen ÁSZF elfogadásakor a vásárló elfogadja, hogy számlát módosítani utólag nem áll módunkban, papír alapú számlát nem tudunk adni a weboldalon leadott rendelés mellé, csak a törvényi előírásoknak megfelelő, időbélyeggel ellátott e-számlát, mely aláírás nélkül is hiteles.
    5. 4.5.Kérjük, hogy átvétel előtt a csomag és a termék(ek) sérülésmentes állapotát ellenőrizni szíveskedjen, amennyiben a csomagoláson vagy a termékeken bármilyen fizikai sérülést észlel, vetessen fel jegyzőkönyvet a szállítást végző futárral!
    6. 4.6.A Vásárló a csomagfeladás napján e-mail-ben kapja meg a csomag(ok) ragszámát és a diszpécser telefonszámát, így a Vásárló következő munkanap, reggel 8 órától érdeklődni tud a csomagja hollétéről.
    7. 4.7.Kérjük, a regisztrációnál vagy a megrendelésnél adjon meg telefonszámot, így a futár könnyebben tud egyeztetni Önnel.
    8. 4.8.A megrendelések feldolgozása 2 munkanapon belül történik.
    9. 4.9.Rendeléseid a visszaigazoló e-mail kiküldése után maximum 20 napon belül átadjuk a futárszolgálatnak illetve az átvételi pontnak. Általános szállítási idő a visszaigazolástól számított 1-3 munkanapon belül. Amennyiben ezen határidőn belül ez nem történik meg, úgy a rendelést töröljük és a befizetett díj 110%-át utaljuk vissza előre fizetett rendelés esetén, utánvétes esetén pedig 10% levásárolható összeget biztosítunk.
    10. 4.10.A termékek adatlapján feltüntetett várható szállítási határidő némely esetben a fentiektől eltérhet, időtartama megnőhet. Ennek legfőbb oka, ha egy beszállítónk a számunka fel nem róható és előre nem látott ok miatt csúszik a termék beszállításával. Egy megrendelés alatt leadott szállítási határidőknél mindig a legnagyobb a mérvadó, mivel egy megrendelést mindig egyben szállítunk.
    11. 4.11.Ha a szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
    12. 4.12.A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban a Vásárló nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. Figyelem! A szállítást olyan helyre kérje, ahol mindig tartózkodik valaki, aki tud a csomag érkezéséről.
    13. 4.13.Ha a kiszállítás kétszeri próbálkozás ellenére is sikertelen, az újbóli kiszállítások díjat mint a Kereskedő által addig viselt többletköltséget, a Vásárlóra terheljük!
    14. 4.14.Kérjük, hogy csak abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket készpénzes (utánvétes) fizetésre, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a szállítónak.
  1. Fizetési feltételek

5.1. Az utánvétes szállítás esetén házhozszállításnál és átvevőhelyeken (csomagpontok) lehetőség van bankkártyával és készpénzzel fizetni, csomagautomata esetén pedig csak bankkártyával van lehetőség utánvételi díjat kifizetni.

5.2. Bankkártyás fizetéssel online (Barion segítségével).

5.3. A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó szabályok:A vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, és a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. Kereskedő ügyfélszolgálati telefonszámai normál (nem-emelt) hívásdíjú telefonszámunk: +36 1 677 7227. A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel (ilyen a szállítással kapcsolatos költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább, és az internetes bankkártya-elfogadás esetén a banki jutalék mint költség).

  1. 6.Megrendelés és szerződéskötés menete, lépései

6.1. Webáruházi regisztráció

  1. a) Webáruházunkban regisztráció után, és vendégként is vásárolhat. A regisztráció kényelmes és hasznos abban, hogy ne kelljen minden egyes vásárlás során Önnek a szállítási és számlázási adatait újra begépelnie.
  2. b) A regisztráció során az adatlapot értelemszerűen ki kell tölteni. Lehetőség van eltérő szállítási és számlázási cím megadására is, azonban fontos, hogy a szállítási címen legyen valaki, aki átveszi a küldeményt.
  3. c) A Kereskedőt a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Kereskedőt a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
  4. d) A Kereskedőt nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Kereskedőnek felróható okból hozzáférhetővé válik.

6.2. A Webáruház használata

A webárház használata során a felület megjelenése, a fogyasztói szerződéskötés és regisztráció nyelve: magyar.

6.3. A megrendelés összeállítása

6.3.1. Az egyes árucikkek kategóriákba sorolva találhatóak. A megvásárolható termékek mellett található a “Kosárba” gomb. Erre kattintva még nem vásárolja meg a terméket, csak betette a kosárba. Fent mindig megjelenik és frissül a vásárlói kosár aktuális értéke. Minden termék, amit betett a kosárba, addig marad ott, amíg ki nem törli belőle, vagy meg nem rendeli. Kosara tartalmát bármikor ellenőrizheti, módosíthatja, törölheti.

6.4. A megrendelés elküldése

6.4.1. A “KOSÁR” funkció összesítő részéből továbblépve, a megrendelés véglegesítésénél lehet a számlázási és a szállítási címet rögzíteni. Továbblépve összesítőben, a Webáruház felsorolja a rendelt árucikkeket, szállítási költséget és a fizetendő összeget. A fizetendő összeg minden költséget tartalmaz.

6.4.2. A 2001.CVIII 5.§ (c) szerint tájékoztatjuk, hogy ebben a vásárlási lépésben, a megrendelés véglegesítése előtt van lehetősége minden addig bevitt adat újraellenőrzésére, adatbeviteli hibák feltárására, javítására. Ha befejezte a vásárlást, az adatokat, a kosár tartalmát, a válaszott szállítási és fizetési módot ellenőrizte, görgessen lejjebb. Az ÁSZF megnyitását és áttekinését követően jelölje be az “ÁSZF elfogadása” négyzetet (itt a linkre kattintva jelen ÁSZF újra betöltődik és olvashatja), és kattintson alul a piros hátterű “MEGRENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gombra. Ezzel az esetlegesen javítandó adatbeviteli hibák javításra kerülnek, az új adatok mentésre kerülnek.

6.4.3. Ezúton is felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy a “MEGRENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gombra kattintva, a webáruházban leadott megrendeléssel a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik!

6.5.Megrendelés visszaigazolása

6.5.1. A rendeléséről -annak beérkezéséről majd teljesíthetőségéről – minden esetben visszaigazolást kap e-mailben a Vásárló. Miután a Vásárló elküldte a megrendelést, 48 órán belül először egy automatikus e-mailben visszaigazolja a Webáruház a Felhasználónak, hogy a Kereskedő megkapta a Felhasználó megrendelését. Megrendelését tehát 48 órán belül, a megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben visszaigazoljuk. Kérjük a visszaigazolást minden esetben várja meg! Amennyiben a visszaigazolás az adott határidőn belül nem érkezik meg Önhöz, nem köteles a terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni. Az automatikus e-mail a megrendelésének részleteit és a fizetendő összeget is tartalmazza. A fizetendő összegen kívül mást nem kell fizetni.A teljesítésvisszaigazolást egy második email levélben kapja meg.

6.5.2. Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenőrizze a SPAM – levélszemét – mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet.

6.5.3. A Kereskedő a Vásárló ajánlatát e-mail útján fogadja el. A szerződés az ajánlat Kereskedő általi elfogadásáról szóló e-mail Vásárlóhoz megérkezésekor jön létre, vagyis a teljesítés visszaigazolásával. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Kereskedőtól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

6.5.4. Ha az e-mail-ek azért nem érkeznek meg, mert a Felhasználó e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy rossz e-mail címet adott meg, és így a Kereskedő a visszaigazolást nem képes végrehajtani, emiatt kizárja a felelősségét ezügyben. Ha a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében a Vásárló hibát vesz észre, azt 1 napon belül jeleznie kell a Kereskedő felé az Ügyfélszolgálati elérhetőségek egyikén, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

6.6. Megrendelések feldolgozása

6.6.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő 2 munkanapon belül kerül feldolgozásra.

6.6.2. Eseti indoklással, de fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben – ha a raktárban a termék nem áll rendelkezésre, vagy a gyártó leállította a gyártását, importőr a beszállítását. Részben történő teljesítés esetén a megrendelőt minden esetben írásban (email) tájékoztatjuk.

6.6.3. Rendelések lezárása és kiszállítás: Tájékoztatjuk, hogy a rendelés feladása után, de még kiszállítás előtt, felvilágosítás, speciális kérés, megrendelés-módosítás vagy valamilyen felmerült probléma bejelentése kapcsán kérjük, jelezze azt a hello@lapraszerelthaz.hu email címen vagy a +36 1 677 7227 telefonszámon.

  1. Felhasználó letiltása

7.1.Amennyiben egy felhasználó 2 csomagot nem vesz át, és az elállási jogával sem él, úgy a webáruháznak jogában áll a felhasználót – előzetes figyelmeztetést követően – kitiltani.

  1. Termékleírások

8.1. A termékeknél megjelenített képek nagy része nem illusztráció, hanem azok a termékek valódi képei. Néhány esetben viszont a jobb átláthatóság miatt olyan kép is megtalálható az adott termékhez, ami illusztráció.

8.2. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.

8.3. Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

  1. Szavatosság, jótállás alapvető szabályai – A jogszabályok által előírt kellék-, és termékszavatossági, valamin jótállási, avagy hétköznapi nevén „garanciális” feltételek, valamint az általunk önkéntes alapon biztosított, szerződéses forgalmazói garanciális feltételek bemutatását a következőkben találja.

9.1. A kellékszavatosságról: a Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében vásárolt, új termék vásárlása esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 (két) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek oka már a termék átadása időpontjában léteztek. A 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vevő az átvétel időpontjától számított 1 (egy) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

9.2. Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

9.3. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

9.4. Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ilyen esetben elegendő a hiba közlésén túl annak igazolása (számla vagy a számla másolatának bemutatása), hogy a terméket a Vásárló a Szolgáltatótól vásárolta.

9.5. Nem terheli a Szolgáltatót kellékszavatossági és a lentebb bemutatásra kerülő termékszavatossági kötelezettség, ha a Vásárló a termék hibájáról a vásárlást megelőzően tudott (pl. esztétikai sérüléssel értékesített termék) és ennek ellenére kötött szerződést, illetve, ha a termék hibáját a Vásárló maga okozta.

  1. Termékszavatossági felelősség a fogyasztó irányában

10.1. A Szolgáltatót terhelő termékszavatosságról az 1. sz. Mellékletben adunk részletes tájékoztatást.

  1. Kötelező (jogszabály által előírt) jótállás feltételei fogyasztónak minősülő Vásárlóinknak:

11.1. A kötelező (jogszabály által előírt) jótállás feltételeit a 151/2003. Kormányrendelet a 10/2024. IM rendeletben meghatározott termékkörökre és termékekre vonatkozóan rögzíti. Felhívjuk fogyasztó vásárlóink figyelmét, hogy az említett IM rendelet 2024. július elsejétől hatályos és ezen dátumtól tartalmazza a kötelező jótállásos termékkörök, ill. termékek felsorolását, míg 2024. július elsejét megelőzően a kötelező jótállással érintett termékkörök és termékek felsorolását még a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazta. A Szolgáltató tehát a Kormányrendeletben és 2024. július elsejétől az IM rendeletben meghatározottak szerint köteles az általa értékesített tartós fogyasztási cikkek értékesítésekor kötelező jótállást biztosítani, kérjük fogyasztó vevőinket, is, figyeljenek az említett dátumokra.

11.2.A jótállási idő sávosan, a tartós fogyasztási cikk bruttó eladási árához igazodik. (Termékoldalainkon a bruttó eladási árat tüntettük fel.) A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.Ha a Szolgáltató a jótállási kötelezettségének a Vásárló felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. Az eladási ársávok függvényében a kötelező jótállási határidő az alábbiak szerint alakul:

– A 250.000 forint eladási ár felett 3 év kötelező jótállást határoz meg a szabályozás (250.001 Ft-tól felfelé).

– A 10.000 forintot meghaladó, de maximum 250.000 forint eladási ár esetén 2 év a kötelező jótállás (10.001 Ft – 250.000 Ft-ig).

11.3. Jótállási igénye alapján (kötelező jótállás keretében) a fogyasztó választása szerint

          1. (i)kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy
          2. (ii)az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének lehetőleg 15 napon belül nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt azonban nincs helye elállásnak.

11.4. A kötelező jótállás keretében történő kijavítás vagy kicserélés intézésekor törekedni kell arra, hogy a kijavítás, a kicserélés legfeljebb 15 napon belül megtörténjen, azzal, hogy amennyiben a kijavítás vagy a kicserélés időtartama meghaladja a tizenöt napot, a Szolgáltató tájékoztatja a fogyasztót a kijavítás vagy kicserélés várható időtartamáról. A kijavítás során csak új alkatrész kerülhet a termékbe beépítésre.

11.5. Amennyiben a berendezés első alkalommal történő javítása során megállapítja a Szolgáltató, miszerint az nem javítható, vagy amennyiben a kijavításra a kijavítási igény Szolgáltatóval történő közlésétől számított harminc napon belül nem kerül sor, akkor a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában nyolc napon belül kicseréli a terméket, illetve ha a csere nem lehetséges, és a vételár arányos leszállítását nem igényli a fogyasztó, akkor visszatéríti a fogyasztó részére az általa bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton vagy nyugtán feltüntetett vételárat.

11.6. Amennyiben a kötelező jótállási határidőn belül a berendezés három alkalommal történő kijavítást követően ismételten (negyedik alkalommal) meghibásodik, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Amennyiben a kicserélésre nincs mód, a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríti részére a Szolgáltató.

11.7. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (és nem áll fenn a jótállási igény érvényesítésének kizáró oka (pl. szakszerűtlen beüzemelés, rendeltetésellenes használat stb.).

11.8. A jogszabályi mintatájékoztatást a kötelező jótállásról az 1. sz. Mellékletben találja részletesen.

11.9. Jelen weboldalunkon vásárolható termékek nem mindegyike tartozik a kötelező jótállás tárgyi hatálya alá. A Kereskedő az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.(IX.22.) Kormányrendelet és a 10/2024. (VI.28.) IM rendelet hatálya alá nem tartozó egyes termékek tekintetében a gyártó által biztosított és önként vállalt (forgalmazói) jótállást biztosíthat. A jótállás kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja.

11.10. Kereskedő a termékhez mellékelt jótállási jegyet kiszállításkor érvényesíti.

11.11. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakkban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

11.12. A 10.000 forintot el nem érő árú tartós fogyasztási cikkre fő szabály szerint nincs ún. kötelező jótállási kötelezettség. Kivételt képeznek azok a termékek, amelyek a fődolog alkotórészei, tartozékai és külön is megvásárolhatóak (10/2024. (VI.28.) IM rendelet Mellékletének 38. pontja szerinti „Kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikk tartozéka, alkotórésze.”)
11.13. A Szolgáltató forgalmazói jótállást biztosít: Webshopunk a fogyasztói elégedettség biztosítása érdekében a 10.000 Ft eladási ár alatti termékekre is 6 hónap ún. forgalmazói jótállást vállal! Ennek feltételei megegyeznek a kötelező jótállás feltételeivel!

11.14. Gyártói jótállás: A jogszabály által előírt kötelező jótállási időtől teljesen függetlenül a gyártó önkéntes jótállást is vállalhat a saját termékére, amely gyártói jótállást az álala a jótállási nyilatkozatban rögzített feltételhez is köthet. Kérjük, az önkéntes, gyártói jótállás feltételeiről minden esetben körültekintően tájékozódjanak a gyártó által a termékhez biztosított gyártói jótállási nyilatkozaton vagy a gyártó elérhetőségein (pl. lehetséges, hogy regisztrálnia kell a terméket a gyártói garancia érvényesítéséhez, stb.)! Amennyiben van gyártói jótállás, akkor a fentebb bemutatott kötelező jótállás esetében Önnek biztosított jótállási jegyet (ami a kötelező jótállási határidőt tartalmazza) és egy másik, ettől eltérő dokumentumot, az ún. gyártói jótállási nyilatkozatot (amelyet akkor kap, ha a gyártó azt biztosítja) is kap, kérjük a két jótállást ne keverje.

  1. Elállás – A fogyasztót megillető 14 napon belüli, indokolás nélküli elállási jog

12.1. A Fogyasztó a megrendelés átvételét követően, legfeljebb 14 naptári napon belül indoklás nélkül állhat el, a(z) hello@lapraszerelthaz.hu címre küldött email nyilatkozattal (nincs formai kötöttség), vagy elállási nyilatkozatának telefonon történő, szóbeli közlésével vagy postai úton küldött nyilatkozattal (nincs formai kötöttség) . Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

12.2. A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

12.3. Az 45/2014. Kormányrendelet. által biztosított elállási határidő 14 nap, tehát a fogyasztó a megrendelt és átvett termék átvételi napjától számított 14 (tizennégy) naptári napon belül a szerződéstől indoklás nélkül elállhat, továbbá a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja (tehát még a kiszállítást megelőzően).

12.4. Elállásra vonatkozó nyilatkozatát a vásárló akár írásban (e-mailben, illetve postai úton részünkre megküldött nyilatkozattal, akár az általunk készített minta nyomtatvánnyal) vagy szóban is gyakorolhatja ( telefonon). Elállási nyilatkozatminta:

Címzett: …..

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk

az indoklás nélküli elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás

nyújtására irányuló szerződés/rendelésszám tekintetében:

………………………………………………..

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

Kelt

12.5. Elállás alóli jogszabályi kivételek – FIGYELEM! A fogyasztó nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási jogát:

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  5. f) tájékoztatjuk, hogy egészségvédelmi okokból a fehérneműket, zoknit, harisnyát, tapaszokat és egészségügyi cikkeket tartalmazó csomagok esetén ha a csomag megbontásra került az elállási jog nem érvényesíthető!

12.6. Egyes termékekkel kapcsolatban az elállási jog alkalmazásáról, a vásárló külön kérése esetén, Kereskedő ügyfélszolgálati elérhetőségein természetesen szívesen válaszol és ad tájékoztatást.

12.7. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötéskor. A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket.

12.8. Elállás esetén a Vállalkozás legkésőbb 14 napon belül fizeti vissza a fogyasztó által kifizetett teljes összeget (vételárat és kiszállítás költségét). Elálláskor azonban a termék Szállító részére történő visszaküldésének költsége a fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli. Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a Vállalkozás nem köteles megtéríteni.

12.9. Elállás esetében a terméket a fogyasztó köteles teljes egészében (azaz a tartozékokkal, alkotórészekkel és teljes dokumentációjával együtt), sértetlenül, tisztán, és ha lehetséges, az eredeti csomagolásában visszajuttatni a Szolgáltató részére.

12.10. Visszavétel, visszatérítés: A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés költségeinek a megtérítését. Olyan esetekben tehát, amikor az elállással érintett és visszaküldött terméken extrém mértékű, vagy rendeltetésellenes használatnak a nyomai láthatóak, Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ebből fakadó jogai érvényesítésére.A Vállalkozás emiatt felhívja arra a fogyasztók figyelmét, hogy túlhasznált terméktől való elállás esetén nem téríti vissza a teljes vételárat. A termék átvételét követő 14 nap arra is szolgál, hogy a fogyasztó rendeltetésszerű használat keretein belül győződhessen meg a termékről, annak működéséről. Ha ezen idő alatt a terméket „túlhasználják” (pl. széttaposott lábbeli), a vállalkozás hivatkozhat arra, hogy túlhasználat miatt nem téríti vissza a teljes vételárat.

12.11. Díjak visszatérítésének módja: Elálláskor haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől (az arról szóló értesüléstől) számított 14 naptári napon belül a Szállító visszatéríti a teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, beleértve a kiszállítás költségét is, kivéve azonban azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló esetleg a felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott (pl. expressz kiszállítás).Az elállás bejelentését követő legkésőbb 14. naptári napra tehát visszautaljuk az eredeti vételárat és kiszállítási díjat a Vásárló által megadott bankszámlaszámra, vagy pedig az eredeti fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza azt.

  1. Panaszok intézése, jogosrvoslat

13.1. Panasztétel, jegyzőkönyvezés általános szabályai: A Vásárló a Termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a jelen ÁSZF bevezető rendelkezéseiben megadott szolgáltatói elérhetőségeken terjesztheti elő. A szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja a Kereskedő. Ha erre nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyv egy példánya a fogyasztóé. Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

13.2. Szolgáltató a hozzá írásban érkezett és nem minőségi kifogásra szóló panaszt legkésőbb 30 (harminc) napon belül érdemben, igazolható módon megválaszolja. A határidőbe a panasz átvételének napja nem számít be. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a minőségi kifogásáról (szavatossági és jótállási igényekre vonatkozó reklamációjáról) a Szolgáltató a jogszabály szerinti kötelező tartalmi elemekkel szintén jegyzőkönyvet vesz fel, amelynek másolati példánya a fogyasztóé. Ilyen esetben a fogyasztó által előterjesztett igény teljesíthetőségéről legkésőbb 5 munkanapon belül nyilatkozik a jegyzőkönyvben a Szolgáltató.

  1. Jogérvényesítési lehetőségek:
  2. A) Békéltető testületi eljárás:Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval történő tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is. A Szolgáltató igénybe veszi a békéltető testületi eljárást és abban együttműködési kötelezettség terheli, de nem tett általános alávetési nyilatkozatot. A vármegyékben működő Békéltető Testületek elérhetőségéről és a testületek regionális illetékességének alakulásáról jelen ÁSZF 2. számú Mellékletében és a következő oldalon is tájékozódhat: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Pest Vármegyei Békéltető Testület székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Levelezési cím: Pest Vármegyei Békéltető Testület, 1364 Budapest, Pf.: 81 E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap: http://panaszrendezes.hu
  3. B) Panasztétel a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál: A fogyasztó, amennyiben nem sikerült vitáját közvetlenül rendeznie a Szolgáltatóval, jogosult panaszt tenni a Szolgáltató székhelye szerint illetékes hatóságnál, így a Budapest Főváros Kormányhivatala, Fogyasztóvédelmi Főosztályánál. Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia u.4/b., telefon: (1) 450 2598, e-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu. A fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei: https://kormanyhivatalok.hu/
  4. C) Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezzék a következő linken http://ec.europa.eu/odr keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ezen eljárás kezdeményezéséhez a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztónak kell beregisztrálnia, kitölteni a vonatkozó kérelmet, majd elektronikusan beküldeni a platformon keresztül a kérelmet.
  5. D) Közjegyzői, bírósági eljárás kezdeményezése: Fizetési meghagyásos eljárás a fizetési meghagyásos eljárásról szóló 2009. évi L. törvény, míg peres eljárás kezdeményezése a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény alapján lehetséges.
  6. Vegyes és záró rendelkezések

15.1. Felek szerződésére elsősorban a következő jogszabályok az irányadóak:

  • 2013. évi V. törvény, a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
  • 2001. évi CVIII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 2003. évi C. törvény, az elektronikus hírközlésről;
  • 2008. évi XLVII. törvény, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
  • 2008. évi XLVIII. törvény, a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól;
  • 2011. évi CXII. törvény, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotv.);
  • Az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679. sz. rendelete, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (GDPR);
  • 373/2021 (VI.30.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendelet az egyes tartós termékekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • a 10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról
  • 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
  • A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet
  • A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet

15.2. Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban is megtekintheti.

15.3. Kuponok beváltási szabályai:

  1. A) Hűségpontokat, kedvezményes kuponokat, ajándék kuponokat, kedvezményeket és ügyfélegyenleget utólagosan ( a rendelés leadását követően) nem tudunk érvényesíteni.
  2. B) Egy rendelés leadása esetén csak egy kupon váltható be egyszerre.
  3. C) Egy kupon (kivétel ez alól a pénzügyileg fizetéssel rendezett egyenleg) csak egyszer használható fel havonta, felhasználónként. Felhasználó alatt értünk minden olyan rendelés mögött álló természetes vagy jogi személyt, szervezetet, akihez egy azon email cím vagy ip cím vagy kiszállítási vagy számlázási cím tartozik. A rendszer által POP-UP-ba kiosztott kuponok egy alkalommal használhatóak fel. Ilyen például a kupon5XXX, az ingyen-xxxxxx kódú kuponok.

15.4 Kereskedő indokolt esetben jogosult jelen vásárlási feltételek (ÁSZF) kondícióit egyoldalúan módosítani, a tisztesség, üzleti etikai és jogszerűség megtartása mellett. Az esetleges módosítás a leadott megrendeléseket nem érinti visszamenő hatállyal, a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

Kelt: 2024. december 1.

ÁSZF utoljára frissítve, és hatályos: 2024. december 1.

Mellékletek

1.sz. Melléklet a 45/2014. (II.26) Kormányrendelet tájékoztatója a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról

2.sz. Melléklet a békéltető testületek elérhetőségeiről

1.sz. Melléklet:A 45/2014. (II. 26.) korm. rendelet szerint elvárt fogyasztói tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról

  1. 1.Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a LSH Készházak Zrt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, de a hibát a vállalkozás költségére Ön nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja. Végső esetben a szerződéstől elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a vállalkozással szemben (akitől a terméket megvásrolta) érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. 2.Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén? Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Ön hibás teljesítés esetén jogszabály (így a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet és a 10/2024. (VI.28.) IM rendelet alapján) ún. kötelező jótállási igényt, vagy ún. szerződéses jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján (pl. a gyártó által biztosított gyártói jótállás alapján) jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a 373/2021. (VI.30.) Kormányrendelet szabályai szerint.

Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?

A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben (fenti pontban hivatkozott IM rendelet) meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.

Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?

Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.

Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait? A kötelező jótállás időtartama a kötelező jótállás hatálya alá eső fogyasztási cikkek esetén

  1. a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
  2. b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.

Önt milyen jogok és milyen határidőben illetik meg, ha a jótállás önkéntes vállaláson alapul? Önt a(z) eladó fél hibás teljesítése esetén a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban foglalt.feltételekkel, kettő, ill. három éves határidőn belül a fentebb felsorolt jótállási jogok illetik meg.

Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények: A jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása azonban a kötelető jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.

Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?

Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás (az eladó fél) a köteelező jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

2.sz. Melléklet: a vármegyei békéltető testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Tel.: (+36) 76 501 525, 501 532

Fax: (+36) 76 501 538

Mobil: (+36) 70 938 4765

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Hivatali kapu KRID: 268541377, rövid név: BKMKIKBT

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8.

E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Telefon: 20/373-2570

E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

https://www.jaszbekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 363400712, rövid név: JNSZMKIKBT

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010 Fax: 06-34-316-259

Email: bekeltetes@kemkik.hu

https://kem-bekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 765475784, rövid név: KEMBT

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Telefon: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976

https://www.bmkik.hu/index.php

https://bekesbekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 266162311, rövid név:BMKIK

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14.

Telefon: 06-32-520-860

E-mail: nkik@nkik.hu

Web: www.nkik.hu, www.bekeltetes-nograd.hu

A testület hivatali kapujának elérhetősége: KRID: 166469396, rövid név: NMBT

Borsod-AbaújZemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon: 46/501-090, 46/501-871

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Hivatali kapu azonosító: 758354367, rövid név: BOKIKBT

A Pest Vármegyei Békéltető Testület székhelye:

Cím:1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Telefon: 06-1-792-7881

PMKIK hivatali kapun keresztül rövid név: PMKIKBEKEL

KRID azonosító: 560351920

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest,Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap cím : bekeltet.bkik.hu

Hivatali kapu KRID azonosító: 469532362, rövid név: BBT

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefon: 06-82-501-000, 06-82-501-026

e-mail cím: skik@skik.hu

honlap: www.skik.hu

Hivatali kapu KRID azonosító: 465249736, rövid név:SKIKBT

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62/554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

https://www.bekeltetes-csongrad.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 162127371, rövid név: CSMKIKBT

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefon: 06-42-420-180 Fax: 06-42-420-180

E-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

Web: http://bekeltetes-szabolcs.hu

Hivatali kapu KRID azonosító: 361360973, rövid név: SZSZBMBT

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: 06-22/510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 352258915, rövid név: FMBT

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefon: 06-74-411-661 Mobil: 06-30-664-2130

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu,

https://tolnabekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 566540735, rövid név:TMKIKBT

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217

Email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

https://bekeltetesgyor.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: +363053930,rövid név:GYMSMKIKBT

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645

https://vasibekelteto.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 262298370,

rövid név :VMKIKBT

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

https://www.hbmbekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 457289758, rövid név: HBKIKBT

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111

Fax: 06-88-412-150

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Hivatali kapu KRID, rövid név: 262219313, VKIKBT

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Telefon: +36 36 416-660/105 mellék

E-mail: bekeltetes@hkik.hu

Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440.

Hivatali kapu KRID azonosító: 768520975, rövid név: HKIKBT

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

https://www.bekelteteszala.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 268279914, rövid név: ZMKIKBT

Regionális illetékességű békéltető testületek elérhetőségei 2024. január 1-től

Békéltető Testület neve, elérhetősége

Székhelye

Illetékességi területe

Budapesti Békéltető Testület

1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Tel: 06 1- 4882131

1253 Budapest, Pf.:10.,

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Weboldal: https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa

Budapest

Budapest

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

7625 Pécs, PBKIK székház, Majorossy Imre u. 36.,

Telefonszám: (06 72) 507 100

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Pécs

Baranya vármegye

Somogy vármegye

Tolna vármegye

Borsod-Abaúj Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Tel.: +36-46-501-091, 501-090

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Web: http://www.bekeltetes.borsodmegye.hu/

Miskolc

Borsod-Abaúj Zemplén vármegye

Heves vármegye

Nógrád vármegye

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62/554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

Szeged

Békés vármegye

Bács-Kiskun vármegye

Csongrád-Csanád vármegye

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: +36 22 510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Székesfehérvár

Fejér vármegye

Komárom-Esztergom vármegye

Veszprém vármegye

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

9021 Győr, Szent István út 10/a.

Tel: +36 96 520 217

E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Győr

Győr-Moson-Sopron vármegye

Vas vármegye

Zala vármegye

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Tel: 52-500-710, 52-500-745

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Debrecen

Jász-Nagykun-Szolnok vármegye

Hajdú-Bihar vármegye

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Pest Vármegyei Békéltető Testület

1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV.emelet 2.,

Tel: 36 1 7927881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Budapest

Pest vármegye

LETÖLTÉS